Dissertação de Ricardo Chagas Rapacki

Detalhes do Evento

Aluno: Ricardo Chagas Rapacki
Orientadora: Profª. Drª. Renata de Matos Galante

Título: KANDOR – Um método de clustering para Análise de Conhecimento de Dinâmicas em Vizinhanças e Relacionamentos Online em Mapeamento Urbano
Linha de Pesquisa: Mineração, Integração e Análise de Dados

Data: 19/09/2018
Hora: 10h30
Local: Prédio 43412 – Sala 215 (sala de videoconferência), Instituto de Informática.

Banca Examinadora:
– Profª. Drª. Viviane Pereira Moreira (UFRGS)
– Profª. Drª. Carla Maria Dal Sasso Freitas (UFRGS)
– Profª. Drª. Helena Graziottin Ribeiro (UCS – por videoconferência)

Presidente da Banca: Profª. Drª. Renata de Matos Galante

Abstract: This paper proposes a novel method for retrieving information about city dynamics and urban characterization by incorporating new dimensions to the existing algorithms. While most of the state of the art methods only use spatiotemporal aspects of social media, this paper aims to benefit from the full extent of the information existing in social networks. Aspects such as venue information and content posted by users may lead to new and more complete information to understand activities and trends in a city. Preliminary experiments show that it is possible to aggregate information from different social networks to build a dataset with more dimensions than only spatiotemporal and execute modifications in state of the art methods.

Keywords: Smart cities, social networks, urban planning, spectral clustering.